اخبار1398-6-14 08:24:28 +00:00

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان
زمان 30 مرداد لغایت 3 شهریور

دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان داخلی در مقایسه با سال‌های گذشته در نمایشگاه صنعت ساختمان رشد ۲۰ درصدی داشته است.

علی مطیع جهانی دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ضمن اعلام این مورد که امسال تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه صنعت ساختمان رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است گفت: در سال گذشته حدود ۷۶۰ شرکت داخلی حضور داشتند، اما امسال تعداد شرکت کننده داخلی به ۹۶۰ شرکت رسید.

در این نمایشگاه 9 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، کره جنوبی، انگلیس، اردن، ایتالیا، چین، امارات و آمریکا در این نمایشگاه حضور داشتند.

لازم به ذکر است که شرکت داتیس آسانسور نماینده فروش آریان سیستم رو در این نمایشگاه حضور داشته است.

در نشستی با حضور مدیر کل صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران و تشکل های صنعتی و صنفی آسانسور و پله برقی ایران از سامانه جامع آسانسور و شناسانامه آسانسور رونمایی شد

این جلسه به منظور تعامل بیشتر بین صنعت آسانسور و سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شده و استاندارد های آسانسور هیدرولیک ، استاندارد پله برقی ،استاندارد ادواری آسانسور ، رویه بازرسی و استاندارد های جدید و در دست تدوین آسانسور و قطعات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در برخی موارد آیین نامه مربوط تنظیم شد .

در این جلسه که روسای سندیکا و اتحادیه و همچنین انجمن تولید کنندگان آسانسور حضور داشتند در خصوص نحوه پیشگیری و برخورد با ارائه قطعات غیر استاندارد و تقلبی مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری جلسه سوم دوره های مقدماتی و پیشرفته آموزش نرم افزار Lift Designer 2015 در سندیکا-1398/05/10

تقویم نمایشگاهی کشور عراق در سال  98

طبق اطلاع دریافتی، شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی، با کسب مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران عهده دار برگزاری نمایشگاه های ذیل در عراق در سال جاری می باشد، ۱- نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته بندی ایران (۳ الی ۶ تیر ماه) ۲- نمایشگاه تخصصی صنعت هتلداری ایران ( ۱۴ الی ۱۷ مرداد ماه) ٣- نمایشگاه تخصصی تجهیزات و خدمات شهری ایران ( ۴ الی ۶ شهریور ماه) ۴- نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات پس از فروش و سیستم های تعمیرگاهی ایران (۱ الی ۴ مهر ماه) ۵- پاویون جمهوری اسلامی ایران در چهل و هفتمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد ( آبان ماه)

شایان ذکر است علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شرکت مذکور با شماره تلفن های؛

۳۶۱۵۸-۰۵۱  ۸۶۰۳۱۳۰۰  ۰۲۱-

یا به تارنمای زیر مراجعه کنند:

www.iiexpo.ir

گزارشی از حوادث آسانسوری در کردستان

ایمنی آسانسور یکی از مواردی است که با سلامت مردم و جامعه رابطه مستقیم دارد بنابراین هرگونه کوتاهی در نظارت آسانسور می تواند سلامت مردم جامعه را با خطر جدی مواجه کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، با توسعه فناوری و ورود آن به زندگی مدرن شهری، شهروندان در کنار خطرات ناشی از استفاده از ابزار و ماشین آلات مدرن با خطرات احتمالی استفاده از آنها مواجه شدند. برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند باید تدابیر لازم برای بهره گیری مناسب از ابرازآلات جدید زندگی شهری را در نظر بگیریم. آسانسور یا همان بالابر برقی یکی از ابزارهای مدرنی است که با وجود ساختمان های سر به فلک کشیده نیاز به استفاده از آن بین مردم در مکان های عمومی و خصوصی فراگیر شده و اگر نکات ایمنی رعایت نشود قطعاً اتفاقات ناگواری را پیش رو خواهیم داشت.

محبوس شدن در آسانسور، گیر کردن لباس و اعضای بدن میان کابین، سقوط در داخل چاه آسانسور و سقوط کابین از جمله حوادثی ست که ممکن است در صورت ایمن نبودن آسانسور پیش بیاید اما بی تردید با رعایت نکات ایمنی و انجام سرویس های مکرر می توان از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کرد.

با این حال با گذشت چند سال از ورود آسانسور هنوز شاهد خطرات ناشی از آن هستیم به طوری که بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان آتش نشانی شهرداری سنندج، سال گذشته 114 مورد حادثه آسانسور در سنندج رخ داده استمدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به آمار حوادث آسانسور در 4 ماهه نخست سال جاری به خبرنگار تسنیم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 مورد حوادث مربوط به آسانسور گزارش شده که متأسفانه یک نفر به علت عدم رعایت نکات ایمنی حین سرویس آسانسور و نداشتن تخصص در این زمینه جان خود را از دست داد.

تاریخ خبر: 1398/05/19

برگزاری کلاس های آموزش لیفت دیزاینر 2015 توسط سندیکای آسانسور و پله برقی ایران

با توجه به درخواست های متعدد اعضا،دوره آموزش نرم افزار لیفت دیزاینر 2015 در دو سطح مقدماتی و پیشرفته مجددا برگزار خواهد شد.

اعضای محترمی که علاقه مند به شرکت در دوره های مذکور می باشند میتوانند با تکمیل فرم  و ارسال آن به دبیرخانه سندیکا نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

این آموزش ها در مجموع دو سطح، بالغ بر 40 ساعت بوده که به جرات میتوان گفت کامل ترین آموزش این نرم افزار در سطح کشور می باشد.

همچنین خاطر نشان میگردد افرادیکه مدرک آموزش لیفت دیزاینر 2015 را دریافت می کنند در صورت شرکت در آزمونهای مدیر فنی از آزمون عملی معاف می شوند.

شروع دوره از 7 شهریورماه 98

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت زیر مراجعه کنید:

www.iseei.net

نسل جدید آسانسورهای شرکت شیندلر سوئیس

شركت شيندلر در سال 1874 ميلادي در شهر لوزرن سوئيس تأسيس گرديد.

شركت شيندلر با سابقه ی135 ساله يكي از مطرح‌ترين توليدكنندگان آسانسور، پله برقي و پياده‌روي متحرك در جهان مي باشد.

شركت شيندلربا دارا بودن بيش از 45000 پرسنل رتبه اول در توليد پله‌ برقي و رتبه دوم بزرگترين عرضه كننده آسانسور در جهان را داراست.

این شرکت اخیرا در ویدیویی جذاب نسل جدید آسانسور های خود را به تصویر کشیده است.

رئیس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان تهران گفت:

با آغاز تحریم ها مشکلات نقل و انتقال بانکی باعث ایجاد اخلال در کار ما شد، هر چند که عمده قطعات از چین تامین می شود اما چون شرکت های چینی فعال در این حوزه با بانک کونلون چین کار نمی کردند مجبور شدیم دنبال یک شرکت واسطه بگردیم که همین امر باعث شد هزینه ها بالاتر رود، اما باز هم با این مشکلات کنار آمدیم اما تحریم داخلی و قوانین یک شبه نفس این صنعت را گرفته است.

تحریم ها باعث بروز برخی مشکلات در این حوزه شده است اما ما تلاش کردیم که از این وضعیت به نفع خودمان بهره ببریم و تا جایی که توان داشته باشیم به سمت داخلی سازی پیش برویم هر چند تحریم های داخلی و بهانه گیری های نهادهای مختلف باعث کندی کار و حتی دلسرد شدن ما شده است.

سرعت 80 درصد آسانسورهایی که در کشور استفاده می شود، یک متر بر ثانیه است و برای ساختمان های تا 10 طبقه با ظرفیت 6 نفر استفاده می شود.

برای تکمیل برخی قطعات مانند موتور یا گیربکس نیاز به واردات داریم، اما در نهایت قسمت عمده ای از آنها در داخل تولید می شود. آسانسورهای با تکنولوژی بالا که سرعت آنها بیش از 2 متر بر ثانیه است را به صورت پکیج کامل یا قطعات منفصله وارد می کنیم که این امر به ما کمک می کند که از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانیم و حتی با مهندسی معکوس به دنبال تولید قطعات آنها در داخل برویم.

دوشنبه 14 مرداد 1398

منبع:خبرگزاری کار ایران ایلنا

احتمال اجباری شدن کنترل ادواری استاندارد آسانسور

مدیر کل استاندارد استان تهران: قانون دریافت گواهی سلامت برای کنترل ادواری استاندارد آسانسور منازل در حال بررسی است.

سازمان ملی استاندارد در حال بررسی ساز و کار های لازم برای اجرای قانونی است که براساس آن کنترل ادواری استاندارد آسانسور برای منازل مسکونی اجباری شود.

سازمان ملی استاندارد در حال بررسی راهکار هایی است که براساس آن بتواند قانونی را برای کنترل ادواری استاندارد آسانسور منازل مسکونی به اجرا برساند که یکی از آن ها دریافت گواهی سلامت هنگام خرید و فروش منازل است.

لبته این مصوبه هنوز در حال بررسی است، اما براساس آن پیشنهاداتی مثل جلوگیری کردن از بیمه آسانسور هایی که گواهی سلامت استاندارد ندارد و یا اجازه ندادن به خرید و فروش واحد های مسکونی آپارتمانی که آسانسورشان کنترل ادواری نشده است از جمله راهکار هایی است که در این مصوبه مورد بررسی قرار می گیرد.

سازمان ملی استاندارد عزم جدی برای کنترل ادواری آسانسور ها در منازل مسکونی و ادارات و شرکت های خصوصی دارد چرا که با توجه به ۱۷ هزار گواهی آسانسوری که این سازمان در سال ۹۷ صادر کرده است اگر کنترل های ادواری برای این واگن های بدون راننده وجود نداشته باشد ممکن است در سال های آینده باعث بروز حادثه های بسیاری برای مردم شود.

تاریخ خبر:1398/05/20

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

آسانسور های برقی مشمول مقررات استاندارد اجباری

آسانسور های برقی براساس استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ مشمول مقررات استاندارد اجباری می شوند.

رعایت استاندارد مذکور به منظور حفظ جان و ایمنی شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخذ پایان کار ساختمان از شهرداری منوط به تاییدیه استاندارد است و این تاییدیه باید پس از بررسی سالیانه توسط شرکت های بازرسی تحت پوشش استادارد، دوباره تمدید شوند.تعمیر و نگهداری آسانسور توسط شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صمت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تاریخ 1398/05/21

منبع:واحد مرکزی خبر به نقل از مدیر کل استاندارد البرز

گزارش جلسه پنجاه و پنجم سندیکا

این جلسه در تاریخ  98/05/13 برگزار شد و راجع به مارد زیر بحث و تبادل نظر شد:

برخورد با شرکت های متخلف و مهر فروش

افزایش تولید قطعات فیک و خطرات آینده و راه های برخورد با این موارد

طرح رتبه بندی شرکت ها و درخواست سازمان مدیریت صنعتی جهت این امر

هم چنین آقای مهندس ابرایی نائب رئیس هیئت مدیره سنیدکا،گزارش جلسه با متروی تهران را ارائه دادند.

آقای حریری دبیر کمیته فنی نیز گزارشی از آزمون بین المللی بازرسی در صنعت آسانسور که در محل مرکز علمی کاربردی کوشا در حال برگزاری است، ارائه نمودند.

در پایان جلسه نیز مواردی تصویب شد که از جمله می توان به برگزاری سمینار ایمنی در آسانسور و ارائه گزارش به هیئت مدیره سندیکای آسانسور ،اشاره نمود

منبع:وبسایت سندیکای آسانسور و پله برقی ایران

تولید شیر آسانسور هوشمند هیدرولیک

شیر آسانسور هوشمند هیدرولیک، توسط فناوران پارک علم و فناوری استان کرمان طراحی و تولید شد.

شیر هیدرولیک یکی از قطعات مهم صنعت آسانسورسازی است و در گذشته از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شد و به دلیل مشکلات ارزی و قیمتی واردات آن تعطیل شد، اما اکنون فناوران پارک علم و فناوری استان کرمان با دانش و تخصص خود توانستند این شیر را به صورت هوشمند طراحی و روانه بازار و جایگزین محصول خارجی کند.

مهندس ایمان آصف، مدیر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک گفت: صنعت آسانسور یکی از صنایع پر کاربرد در دنیاست و از اواخر سال ۱۳۹۶ یکی از قطعات اصلی این صنعت که ساخت شرکت آلمانی بود با افزایش قیمت ارز، ارزش ریالی این قطعه هم به شدت بالا رفت تا جایی که امکان واردات را به کلی سلب کرد.

وی افزود: قیمت این محصول در سال ۹۷ به بالاترین حد آن یعنی به ۱۸ میلیون تومان رسید که توان خرید مصرف کنندگان را به شدت کاهش داد. بر همین اساس بعد از صرف چند ماه زمان و مطالعه و تحقیق بسیار توانستیم این شیر را با حمایت مادی و معنوی پارک علم و فناوری استان کرمان بومی‌سازی کنیم و مشکل نبود نمونه خارجی در بازار را با جایگزین کردن محصول ایرانی برای بسیاری از پروژه‌هاحل کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم ، آصف ویژگی‌های متمایزکننده این محصول نسبت به نمونه خارجی را بحث قیمت، ساده بودن و هوشمند سازی آن دانست و اظهار کرد: قیمت نهایی محصول تولیده شده این شرکت نصف نمونه خارجی است و ویژگی ساده بودن سیستم آن در نحوه استفاده و به کارگیری است چون نمونه خارجی به صورت مکانیکی است و از پیچیدگی خاصی برخوردار است. عیب دیگر نمونه خارجی، با تغییر فصول منجر به تغییر درجه حرارت می‌شود وغلظت روغن هیدرولیک موجود در شیر تغییر می‌کرد و باعث عدم کارکرد درست سیستم می‌شد اما توانستیم با هوشمندسازی این محصول، این مشکل را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ خبر:1398/05/28

افتتاح انبار آریان سیستم رو در شهر کرمان
گروه آریان سیستم رو به منظور دسترسی راحت مشتریان به محصولات این شرکت ،بعد از تاسیس انبار در شهرهای مشهد،کرمانشاه،بوشهر و تبریز،در شهر کرمان نیز انبار محصولات خود ارا افتتاح می کند.مشتریان کرمانی و شهرها و استان های هم جوار می تواند برای خرید و دریافت سفارشات درب خود و هم چنین تامین قطعات یدکی به این انبار مراجعه کنند.

گواهی ایمنی آسانسور ادارات اجباری شد
مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه اخذ گواهی ایمنی آسانسور اجباری است، گفت: همه دستگاه ها و مراکز عمومی باید تا پایان سال نسبت به رفع ایرادهای آسانسورها اقدام کرده و گواهی ادواری سلامت را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، محمود رضا طاهری اظهار داشت: صدور گواهی ادورای از دو سال گذشته شروع و امسال اجباری شده است، تاکنون ۱۰ درصد از دستگاه های دولتی و مراکز عمومی توانسته اند این گواهی را دریافت کنند .
وی افزود: به دلیل استفاده روزانه شهروندان از این آسانسورها، هشدارها داده شده است تا به سرعت دستگاه ها و مراکز عمومی نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند .
مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به این که حدود یک هزار آسانسور در دستگاه های دولتی تهران وجود دارد گفت: دو سال گذشته از همه این دستگاه ها بازدید شد ضمن این که امسال نیز این تعداد دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد .
وی گفت: همچنین سال گذشته ۸۰۰ دستگاه آسانسور در ۱۵۰ مراکز درمانی و بیمارستانی مورد کنترل قرار گرفت که امسال نیز بررسی ها ادامه دارد .
طاهری از پلمب ۵۰ مورد آسانسور در امسال خبر داد و گفت: این تعداد آسانسور باید رفع ایراد کرده و به چرخه فعالیت بازگردند .
وی خاطر نشان کرد: امسال گواهی ایمنی آسانسور برای ساختمان های تازه تاسیس صادر شد .
تاریخ خبر:1398/06/03
منبع :استانداری تهران

ساخت ویلای آسانسوردار در ارتفاعات کلاردشت
کوه‌خواری در کلاردشت، ساخت ویلای لاکچری روی کوه‌های کلاردشت و ویلای آسانسوردار کلاردشت تیتر‌های پر سر و صدایی بودند که در هفته‌های گذشته فضای مجازی را پر کردند و همراه با عکسی از سر در یک ویلای آسانسوردار در دل کوه‌های کلاردشت دست به دست می‌شدند. ساخت و ساز ویلا و خانه‌های لاکچری در ارتفاعات مختلف کشور موضوع جدیدی نیست از کلاردشت گرفته تا حیران و …، اما آنچه این ویلا را با سایرین متمایز کرده، ساخت آسانسور در دل کوه و ارتفاعات کلاردشت بود که روی دیگر این اتفاق است و بی‌شک زنگ خطر جدیدی برای محیط زیست کشور محسوب می‌شود.
اما آن چیزی که این روز‌ها در کلاردشت رودبارک توجه‌ها را به خود جلب کرده، ساخت آسانسور و راه پله برای ویلایی در دل کوه است. سالیان سال است که ویلاسازی در مناطق بکر طبیعی کشور زخم بر دل جنگل‌ها می‌گذارد، ولی ساخت آسانسور برای رفت و آمد راحت به ویلایی در دل کوه پیش از این سابقه نداشته است. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل بازدید میدانی خبرنگار ایسنا از محل ساخت این ویلا در رودبارک کلاردشت و گفتگو با مسئولان محلی درباره چگونگی صدور مجوز برای ساخت آسانسور در کوه است.
به ورودی ویلای جنجالی کلاردشت که می‌رسیم اولین چیزی که جلب توجه می‌کند سر در آسانسور است که روی آن نوشته شده: «ملک شخصی». در سینه‌کش کوه چند طبقه آسانسور روی یک سازه فلزی، یک بالابر ریلی مصالح ساختمانی و یک راه‌پله بلند دیده می‌شود.


جواد فلاح – رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت- پیش از توضیح درباره چگونگی ساخت آسانسور و راه‌پله، سند زمین را به ما نشان می‌دهد. کل زمین ۱۱ هزار و ۶۲۲ متر است و مالکیت شخصی دارد که صاحب ویلا برای ۹۱۵۵ متر از آن سند قانونی دارد و جزو مستثنیات محسوب می‌شود.
منتظر هستم که رییس اداره منابع طبیعی کلاردشت در ادامه صحبت‌هایش بگوید که ساخت راه‌پله و آسانسور برای دسترسی راحت و بدون زحمت به ویلایی در دل کوه تخلف بزرگ این ساخت و ساز است، اما همه چی برخلاف انتظارم پیش می‌رود. از صحبت‌های فلاح این گونه برداشت می‌شود که اگر سند ملکی را داشته باشید می‌توانید در آن هر گونه ساخت و سازی انجام دهید حتی اگر زمین آن ملک کوه‌های بکر جنگل‌های هیرکانی باشد و می‌توانید برای رفت و آمد راحت، روی آن حتی آسانسور نصب کنید!
آسانسور این ویلا در پنج طبقه ساخته شده است. رییس اداره منابع طبیعی کلاردشت می‌گوید: ما از ابتدا نمی‌توانستیم جلوی ساخت این آسانسور را بگیریم چرا که اولا فرد برای تمام زمینی که قرار بود در آن ساخت آسانسور را آغاز کند، سند دارد و ثانیا هیچ جای قانون نیامده است که ساخت آسانسور در ملکی که جزو مستثنیات محسوب می‌شود، ممنوع است. از این رو ما ابتدا به دادگاه به دلیل ساخت و ساز در ۹۲۲ متر زمینی که جزو اراضی ملی بود شکایت کردیم تا رفع تصرف صورت گیرد، اما تا دادگاه برگزار و رای صادر شود، ساخت و ساز تمام شده بود.

از صحبت‌های فلاح این گونه برداشت می‌شود که دست منابع طبیعی برای برخورد با آسانسورسازی در دل کوه بسته است و صرف اینکه ملکی در کوه جزو مستثنیات باشد و صاحب زمین بتواند مجوز تغییر کاربری برای آن بگیرد، اجازه دارد هر گونه ساخت و سازی در آن انجام دهد. این موضوع زنگ خطری جدید و جدی برای ویلاسازی‌های لاکچری در کوه‌های کشور است. چه بسا ویلا‌هایی که جزو مستثنیات افراد و در کوه ساخته شده است. اگر صاحبان این ویلا‌ها نیز با الگوبرداری از این شیوه ویلاسازی بخواهند برای دسترسی راحت به ویلاشان روی ارتفاعات، آسانسورسازی کنند نه تنها با افراد محلی به مشکل برمی‌خوردند بلکه این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که با پول می‌توان مفهوم کوه و ارتفاع را هم زیر سوال برد.
تاریخ خبر:1398/06/02
منبع:ایسنا

اعضای اتحادیه آسانسور بیمه‌تکمیل درمان می‌شوند
دبیر کمیته رفاهی و بیمه سندیکای آسانسور ایران اظهار کرد که درسال گذشته حدود یک میلیارد و ششصد میلیون تومان حق بیمه تکمیلی از اعضا دریافت وبیش از ۲ میلیارد تومان هم خسارت پرداخت شده است.
اعضای اتحادیه و انجمن تولید کنندگان آسانسور هم می توانند تحت پوشش بیمه تکمیل درمان سندیکای آسانسور قرار بگیرند،اگر اتحادیه آسانسور و پله برقی تهران با ما همکاری های لازم را داشته باشد اعضای آنها بیمه تکمیل درمان می شوند.

دریکی دوسال اخیربا صنعت بیمه در بستن قرارداد تکمیل درمان با چالش هایی روبه رو شده اند زیرا ضریب خسارت بالا سبب شده که شرکت های بیمه تمایلی به عقد قرارداد بیمه تکمیل درمان با این اتحادیه نداشته باشند.

خدمات بیمه تکمیل درمان سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران تحت پوشش شرکت بیمه معلم است
تاریخ خبر:1398/06/02
منبع:وب سایت اقتصاد آنلاین

کمبود آسانسور در ایستگاه های مترو با توجه به حجم سفرهای روزانه
مدیرعامل شرکت مترو تهران از پیش بینی آسانسور برای ایستگاه های مترو خبر داد و گفت: 14 درصد از 18 میلیون سفر درون شهری در پایتخت با مترو انجام می شود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره خطوط مترو تهران اظهار داشت: در حال حاضر 18 میلیون سفر درون شهری در پایتخت داریم که سهم مترو تهران حداکثر حدود 14 درصد در طول روز است و ما انتظار داریم سهم مترو تهران از سفرهای درون شهری به بیشتر از 30 درصد برسد.


وی در مورد انتقاد برخی در زمینه نبود آسانسور در ایستگاه های مترو گفت: این انتقادها برای ایجاد رفاه افراد کم توان بجا و پذیرفتنی است و شبکه مترو تهران متأسفانه به دلایل مختلفی آمادگی لازم جهت استفاده افراد کم توان از آن را نداشته است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه برخی از خطوط مترو آسانسور ندارد، ادامه داد: در خط 3 مترو آسانسوری تعبیه نشده و برای خط 4 نیز فقط یک آسانسور در نظر گرفته شده و ما این نقص های شبکه مترو را می پذیریم و جهت رفع آن اقدام خواهیم کرد.
امام از انجام برنامه ریزی ها و مناقصه هایی برای تأمین آسانسورهای خطوط 3 خبر داد و گفت: در صورتی که محدودیت منابع برطرف شود هر چه سریع تر نسبت به این مشکل اقدام خواهیم کرد.
تاریخ خبر:1398/06/05
منبع :فارس نیوز

فعال شدن سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور
آسانسور برقی مشمول استاندارد اجباری بوده و استفاده از این دستگاه بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیر کل استاندارد این استان گفت: با توجه به اجباری شدن استاندارد آسانسور برقی، تمامی مالکان، کارفرمایان و فعالان بخش صنعت ساختمان از دارا بودن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت با تاریخ اعتبار معتبر توسط شرکتهای عرضه کننده آسانسور اطمینان یابند.
رحمتی افزود: از آنجایی که تمامی مراحل فرآیند بازرسی آسانسور برقی از طریق سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir انجام می شود لذا تمامی مالکان، کارفرمایان و فعالان بخش صنعت ساختمان با مراجعه به این سایت درخواست خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمام هزینه های قانون قابل پرداخت به شرکتهای بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد،طبق تعرفه های مندرج در سامانه مذکور وجود دارد لذا متقاضیان آسانسور از پذیرش تعهد پرداخت هرگونه مبلغ اضافی خودداری کنند.


مدیر کل استاندارد استان اضافه کرد: تمامی مراحل ثبت درخواست و انجام بازرسی آسانسور در سامانه میز خدمت اداره کل استاندارد استان به آدرس: http://yasuj.isiri.gov.ir موجود بوده و متقاضیان با مراجعه به سایت مذکور نیازی به مراجعه حضوری به اداره کل را نخواهند داشت.
رحمتی با تاکید بر اینکه اعتبار مجوز تاییدیه استاندارد آسانسور یک ساله بوده لذا مالکان و بهره برداران آسانسور لازم است برای تمدید تاییدیه استاندارد به صورت سالانه اقدام کنند.
تاریخ خبر:1398/06/09
منبع:واحد مرکزی خبر

آغاز به کار اتحادیه آسانسور در کردستان
اتحادیه آسانسور امروز پس از مدت ها انتظار در کردستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور در این مراسم گفت:۷۵۰ هزار دستگاه آسانسور در کشور وجود دارد که روزانه ۲۵۰ میلیون سفر با آن ها اتفاق می افتد.
عباس ابریشمی افزود: در هرساعت ۳ هزار و ۸۵۸ نفر از آسانسور های نصب شده استفاده می کنند که این امر نشانگر اهمیت کار آسانسورکاران است.
ابریشمی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد از آسانسور های کشور گواهی استاندارد ندارند ونیازمند همت استادکاران ونصابان برای اخذ استاندارد هستند.
حمیدی رئیس اتحادیه آسانسورکاران کرستان هم از وجود قریب ۴ هزار آسانسور در کردستان خبر داد وگفت: با راه اندازی این اتحادیه مشکلات صاحبان آسانسور در اتحادیه حل وفصل می شود.
حشمت الله صیدی شهردار سنندج هم برلزوم ایمن سازی آسانسور وپله های برقی تاکید کرد وگفت: مهندسین ناظر باید به امنیت این صنف کمک کنند.
تاریخ خبر:1398/06/07
منبع:واحد مرکزی خبر

اطلاعیه سازمان ملی استاندارد درخصوص تامین و بازرسی آسانسور
قابل توجه مالکان،کارفرمایان وفعالان صنعت ساختمان ،طبق دستورالعمل صدور تاییدیه ایمنی آسانسورهای برقی به منظور توجیه افکار عمومی برای عدم انعقاد قرارداد تامین آسانسور با شرکت های فاقد مجوزهای قانونی و پرداخت وجوه مازاد توسط کارفرمایان ،به اطلاع می رساند فرآیند بازرسی فنی آسانسورهای برقی تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور در سطح کشور امکان پذیر است.در این راستا لازم است مالکان کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان پیش از عقد قرارداد تامین آسانسور،از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت های عرضه کننده آسانسور اطمینان حاصل نمایند.


هم چنین در خصوص پرداخت هزینه های بازرسی فنی آسانسور (قابل پرداخت به شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده این سازمان)باید طبق تعرفه های مندرج در سامانه مذکور اقدام و در این خصوص از پذیرش تعهد پرداخت هرگونه مبلغ اضافی خارج از تعرفه های مزبور اکیدا خودداری کنند.

تولید تجهیزات هوشمند آسانسور/ کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی ارزی تا 50در صد
قائم مقام مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده تابلوهای فرمان آسانسور که شامل اینورتر و کنترلر هوشمند می شود به خبرنگار مهر گفت:طراحی نرم افزار و سخت افزار تابلوهای فرمان به صورت کامل در این مجموعه دانش بنیان طراحی و تولید می شود.
هسته اصلی یک اسانسور، کنترلر هوشمند است؛ این کنترلر اطلاعات مربوط به وضعیت سنسورها و موتور آسانسور را دریافت و پردازش می کند که این شرکت توانسته این بخش را در مجموعه ی خود تولید کند.
آنچه که معمولا از یک اسانسور دیده می شود کابین و دستی های احضار است،موتورخانه یک اسانسور یا تابلوهای فرمان یک اسانسور معمولا قابل دیدن نیست ولی مغز اصلی و مرکز پردازش اصلی سیستم اسانسور همین تابلوی فرمان الکترونیک به شمار می رود.


تابلوهای فرمان الکترونیک یک اسانسور علاوه بر کنترلر، شامل اینورتر نیز می شود،معمولا استاندارد های کیفیت و ایمنی در کنترلر هوشمند است که آن هم در این شرکت در قالب تابلوهای فرمان به تولید می رسد.

لازم به ذکر است که گروه آریان سیستم رو نیز با تولید تابلوفرمان های خود تحت عنوان تابلو Magiconدر این عرصه فعالیت های چشمگیری داشته و توانسته قدم های بزرگی را در تولید تابلوفرمان های آسانسور بردارد.